חברת החשמל קיימה סדנת בטיחות בחשמל ייעודית ללקויי ראייה

"בת מצווה" לתכנית נתיב האור
20 ביוני 2017
נתניה- מודל התייעלות אנרגתית- כתבה מתוך עיתון "הארץ" 16.1.18
16 בינואר 2018

חברת החשמל קיימה סדנת בטיחות בחשמל ייעודית ללקויי ראייה

חברת החשמל קיימה סדנת בטיחות בחשמל ייעודית ללקויי ראייה במסגרת התוכנית החינוכית "נתיב האור" ב"בית חינוך עיוורים" בירושלים.

בן יעקב לירון

פורסם: 18/07/2017

חברת החשמל קיימה לראשונה סדנת בטיחות בחשמל לילדים לקויי ראייה בבית חינוך עיוורים בירושלים. הסדנה, התקיימה במסגרת התוכנית החינוכית לבטיחות ושימוש מושכל בחשמל – "נתיב האור", בהדרכת מנהל התוכנית עוז עזריאלי, עובד לקויי ראייה מחטיבת רגולציה ושיווק אייל נייפלד ומתנדבים ממחוז ירושלים – מיכל יונגרייס ועופר דניס.

הסדנה הותאמה והונגשה בסיוע עמותת "מגדל אור" – מרכז רב-שירותי המסייע לקידום אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון, לקראת תפקוד עצמאי ושילוב בתעסוקה, כאשר במקום חוש הראייה הופעלו חושים אחרים – הריח והשמיעה. לדוגמא; במקום ליצור חשמל ולהאיר נורות, חוללו הילדים בגנרטור והפעילו פעמון בהפעלת חושי השמיעה כתחליף לראייה. במטרה להמחיש את הסכנה משקע חשמל חרוך ושרוף, המדריכים הפעילו מלחם, שרפו שקע חשמלי והעבירו בין החניכים על מנת שיוכלו לזהות את הריח שמצביע על סכנות בחשמל.

מנהל תכנית "נתיב האור" של חברת החשמל עוז עזריאלי: " זוהי חלק משליחות 'נתיב האור' להגיע לכלל ילדי ישראל, היות וחשמל עלול להיות מסוכן בשימוש לא מושכל או לא בטיחותי. התוכנית הונגשה והותאמה לילדים לקויי ראייה על מנת שגם הם יוכלו להיות זהירים ובטוחים בסביבה של חשמל. במיוחד בימי החופש הגדול".

 

אודות תכנית נתיב האור

תוכנית "נתיב האור" של חברת החשמל בשיתוף עם משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי, מחנכת ילדים, ובאמצעותם גם את מבוגרים, להתנהגות נכונה בסביבה צורכת חשמל.  התוכנית נולדה כתוצאה מן הצורך להתמודד עם חוסר בקיאות הציבור בנושא בטיחות בשימוש בחשמל, כאשר הנחת היסוד היא שהתנהגות נכונה ובטוחה תגיע ממקום של ידע וחוויה.  ב"נתיב האור" הושם דגש על יצירת שינוי תרבותי ואקלים של בטיחות. בבתי הספר מתקיימות פעילויות בהנחיית  מתנדבים מקרב עובדי חברת החשמל, המציגים וממחישים בכל החושים את תהליך הפקת החשמל וכללי הבטיחות בשימוש בו, כאשר השנה יוכשרו לטובת התוכנית עובדי חברה נוספים.

 

בתמונה הראשית: עוז עזריאלי ואייל נייפלד במהלך הסדנא

  • מצורף ראיון עם עז עזריאלי מנהל התכנית ששודר ברשת ב'

@__
@__