אירוע הוקרה שנתי לתכנית "נתיב האור" תשע"ט – בסימן החינוך המיוחד

כנס נתיב האור תשע"ח- בסימן 95 שנות אור ו- 70 שנות מדינה
15 במאי 2018
תחרות ארצית נתיב האור תש"ף- חשמל באחריות
13 בינואר 2020

אירוע הוקרה שנתי לתכנית "נתיב האור" תשע"ט – בסימן החינוך המיוחד

מוזמנים לצפות בסרטון כנס נתיב האור תשע"ט- בלחיצה על קישור זה

אירוע מרגש לילדי ומתנדבי נתיב האור נערך בכפר השיקומי עלה נגב נחלת ערן בתאריך 15.5.2019

"כולנו שווים בנתיב האור" – תחת כותרת זו התקיים אירוע ההוקרה ה-14  לתכנית "נתיב האור".

 השנה ניתן דגש מיוחד לילדי החינוך המיוחד כאשר מתוך 1560 בתי ספר יסודיים, השתתפו בתכנית כ- 2,000 תלמידים הלומדים  ב 250 מוסדות חינוך היו של החינוך המיוחד.

באירוע, שנערך בכפר השיקומי עלה נגב-נחלת ערן, השתתפו תושבי הכפר ויו"ר הכפר דורון אלמוג,  תלמידי התכנית, עובדי החברה הפעילים בהתנדבות בתוכנית, ראשי ערים ובכירים בחברת החשמל ובמשרד החינוך .

בתכנית השנה השתתפו כ 150,000 ילדים מ 220 רשויות. מתוכם, לראשונה , כ-2,000 תלמידי  החינוך המיוחד מ 250 מוסדות חינוך שונים ברחבי הארץ לקחו חלק בתכנית.  לאירוע, שהתקיים בכפר השיקומי עלה נגב, המציע פתרונות שיקומיים לאנשים עם מוגבלות  הגיעו תלמידים מרחבי הארץ, ובמעמד חגיגי הוענק אות יקיר נתיב האור לשש רשויות .

השנה, בנוסף, נערכה  תחרות ארצית לצילום בקרב המשתתפים בנושא תמונה המציגה התייעלות אנרגטית והפרס הוענק לששה בתי ספר  מהיישובים קלנסווה, קרית ארבע, חדרה, ערד, נהריה ופתח תקווה.

האירוע המרגש, שהופק כולו על ידי שלומי בן יקר וצ'יקו ציון מהמחלקה לתקשורת שיווקית בחטיבת לקוחות  כלל פעילות חווייתית בשיתוף עם תושבי בהם הילדים הופעלו בנושא בטיחות וחיסכון בחשמל והתייעלות אנרגטית .

יו"ר החברה, האלוף במיל' יפתח רון-טל: "אני מברך על הצלחת התוכנית בה לוקחים חלק מתנדבים מקרב עובדי חברת החשמל. יותר מכך, אני גאה שהתכנית מתפתחת משנה לשנה ומגיעה ליותר ויותר קהלים ובהם, ילדי החינוך המיוחד. אני מברך על כך  שבחרנו לקיים את הטקס כאן, בעלה נגב, מקום ייחודי ומיוחד הנותן מענה טיפולי ושיקומי לאוכלוסייה עם מוגבלות."

כ – 150,000 תלמידים מרחבי הארץ ב– 220 רשויות רכשו כלים למנהיגות, העצמה ואחריות קהילתית.  זאת האחריות שלנו ותרומתה של חברת החשמל לקהילה. הידע שקיים בקרב העובדים הוא נכס שמוטב ויעבור לכלל ילדי ישראל ".

למי שעדיין לא יודע, תוכנית "נתיב האור"  היא יוזמה של חברת החשמל ומנוהלת ע"י מנהלה הוותיק והמוערך, עוז עזריאלי. התכנית אושרה ללימוד בבתי הספר היסודיים וגני הילדים על ידי משרד החינוך, בשיתוף מרכז השלטון המקומי ומבוצעת באופן התנדבותי ע"י עובדי החברה . התכנית מכשירה "מנהיגות צעירה" של סוכני שינוי בתחום האנרגיה. התכנית, מעבירה באופן חוויתי לילדים תכנים מעולם האנרגיה, בטיחות בחשמל והתייעלות אנרגטית – חיסכון בחשמל.

 מנכ"ל החברה עופר בלוך: " בחרנו להשקיע בכם, הדור הצעיר – אזרחים משפיעים לעתיד  – כשותפינו. יש לכם כל היכולות  להפנים את התובנות למה חשוב לנהוג בצורה בטיחותית, מושכלת ונבונה בחשמל בחיי היומיום- אני בטוח שהתוכנית תוביל אתכם לעתיד של אזרחים פעילים ואכפתיים התורמים לחברה. אמר עופר בלוך, לילדי התכנית.

אני סמוך ובטוח כי הפעלת התכנית במוסדות החינוך המיוחד תיתן את אותותיה- אנו רואים בדור הבא שותפים לאחריות לשנות הרגלי צריכה ולהיות שגרירים שלנו בקהילה.

חברת החשמל רואה בכל אחד ואחד ממשתתפי התכנית אור גדול."

 יו"ר הכפר השיקומי "עלה נגב-נחלת ערן", דורון אלמוג: " קיום האירוע של חברת חשמל בכפר תואם את מדיניות "תיקון עולם" עליה התחייבנו כשהקמנו את הכפר.

בעבר, ובמידה רבה גם היום האדם הנתון במוגבלות שכלית, מבודד מהחברה ולעיתים מוקף בחומות של בושה. חרטנו על דגלנו להעניק אהבה ואיכות חיים גבוהה ככל האפשר  לחברים של ערן בננו החיים היום בכפר, אבל בעת ובעונה אחת חרטנו על דגלנו גם ניתוץ חומות הבושה.

חרטנו על דגלנו גם להקיף את ילדי הכפר באותה ערבות הדדית המגיעה לכל אזרח במדינת ישראל. חרטנו על דגלנו לשלב אותם בחברה בישראל. לא ניתן לעשות תיקון עולם בישראל בלי ביקורים יום יומיים ובלי קול קורא, לכל הציבור ובתוך כך, חברות עשירות וגדולות כמו חברת חשמל לבוא

ולקיים אירועים בתוך הכפר. זה חלק מניתוץ חומות הבושה עליהם אני מדבר כבר שנים.

מי ייתן ועוד חברות, ארגונים ויחידים יגיעו לכפר השיקומי עלה נגב –נחלת ערן לביקורים, להתנדבות ולקיום אירועים משמעותיים המשלבים את ילדי הכפר בחברה בישראל.

דרך מופע כזה ועיצוב תכניו, אנו עשויים לצעוד עוד צעד קטן בדרך לתיקון עולם. נמשיך ונעשה."